Blizzak Lm005-driveguard DriveGuard

Opony Zimowe OSOBOWE / SUV / 4X4
alt text
Drag to rotate this tyre 360-icon

Blizzak Lm005-driveguard DriveGuard

Opony Zimowe OSOBOWE / SUV / 4X4
Blizzak LM005 DriveGuard to nowe opony zimowe do jazdy po zaśnieżonej i mokrej nawierzchni. Te bezkolcowe opony idealnie nadają się do użytkowania w łagodnym i umiarkowanym europejskim klimacie.
Drag to rotate this tyre 360-icon
  • Jedne z najlepszych opon zimowych, biorąc pod uwagę parametry hamowania i przyczepności na śniegu 1
  • Klasa A na etykiecie UE pod względem parametrów jazdy na mokrej nawierzchni 1
  • Dla wybranych rozmiarów dostępna technologia Run-Flat DriveGuard
Przeczytaj więcej Przeczytaj mniej

Parametry techniczne i korzyści

Na zdjęciu widać, dlaczego wzór bieżnika opon zimowych Blizzak LM005 DriveGuard zapewnia dodatkową przyczepność na zaśnieżonej i mokrej nawierzchni.

Wyraźne rowki we wzorze bieżnika

Lepsza przyczepność i właściwości trakcyjne w trakcie jazdy po śniegu
Jednym z najlepszych sposobów na zapewnienie przyczepności pojazdu zimą jest wybór opon z rowkami zaprojektowanymi z myślą o warunkach zimowych. Rowki w oponach Blizzak LM005 DriveGuard są głębsze i mają zygzakowaty wzór, dzięki czemu lepiej odprowadzają wodę, błoto pośniegowe i śnieg z powierzchni opony oraz poprawiają przyczepność na zaśnieżonej i mokrej nawierzchni.
Na tym zdjęciu objaśniono, że w oponach Blizzak LM005 DriveGuard zastosowano technologię NanoPro-Tech ™ w celu zapewnienia doskonałej przyczepności na mokrej nawierzchni.

NanoPro-Tech™ w mieszance

Klasa A na etykiecie UE pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni
Po przeprowadzeniu niezależnych testów opony Blizzak LM005 DriveGuard otrzymały klasę A – najwyższą z możliwych – na etykiecie UE pod względem parametrów na mokrej nawierzchni. Opony zapewniają krótszą drogę hamowania i lepszą przyczepność dzięki NanoPro-Tech ™: autorskiej technologii Bridgestone z cząsteczkami „wgryzającymi się” w podłoże oraz powłokę krzemionkową, która poprawia przyczepność na mokrej nawierzchni*.
Na zdjęciu widać, że opony Blizzak LM005 DriveGuard mają dwa rodzaje lameli (dwu- i trójwymiarowe), które wgryzają się w warstwy śniegu i lodu.

Lamele skracające drogę hamowania

Krótsza droga hamowania w warunkach zimowych
Hamowanie jest podstawą bezpiecznej jazdy zimą, a opony z odpowiednimi lamelami – czyli nacięciami bieżnika – stanowią pod tym względem ogromną różnicę na plus. W bieżniku opon Blizzak LM005 DriveGuard widocznych jest wiele dwu- i trójwymiarowych lameli, które zwiększają kontakt z podłożem i wgryzają się w warstwy śniegu i lodu, zapewniając maksymalną kontrolę.

Nota prawna

1 Przeprowadzone przez TÜV SÜD na zlecenie Bridgestone w październiku i listopadzie 2018 r. testy zachowania na suchej i mokrej nawierzchni na torze ATP Papenburg (Niemcy), testy hałasu, komfortu oraz testy laboratoryjne w ośrodku TÜV SÜD Product Service (Niemcy), a także testy zachowania na śniegu i lodzie w ośrodku testowym ARCTIC FALLS (Szwecja) odbywały się z wykorzystaniem samochodu VW Golf VII wyposażonego w opony o rozmiarze 195/65 R15. Opony Blizzak LM005 Driveguard osiągnęły wyniki porównywalne z głównymi konkurentami z tego samego segmentu: Continental WinterContact TS860, Michelin Alpin 6, Goodyear UltraGrip 9, Pirelli Cinturato Winter. Załącznik do Raportu nr [713139853-03] Droga hamowania na śniegu (z 40 do 5 km/h) w metrach: Bridgestone LM005 Driveguard (16,6), Continental WinterContact TS860 (16,1), Goodyear UltraGrip 9 (17,0), Pirelli Cinturato Winter (17,0), Michelin Alpin 6 (17,2) Przyspieszenie na śniegu/właściwości trakcyjne (od 10 do 35 km/h) w sekundach: Bridgestone LM005 Driveguard (3,53), Continental WinterContact TS860 (3,49), Michelin Alpin 6 (3,56), Pirelli Cinturato Winter (3,59), Goodyear UltraGrip 9 (3,63) Droga hamowania na lodzie (z 20 do 5 km/h) w metrach: Bridgestone LM005 (10,6), Michelin Alpin 6 (10,3), Pirelli Cinturato Winter (10,7), Continental WinterContact TS860 (10,8), Goodyear UltraGrip 9 (11,0) Droga hamowania na mokrej nawierzchni (z 80 do 20 km/h) w metrach: Bridgestone LM005 Driveguard (27,2), Continental WinterContact TS860 (29,5), Goodyear UltraGrip 9 (30,0), Pirelli Cinturato Winter (30,3), Michelin Alpin 6 (30,7) Stabilność dzięki przyczepności bocznej na mokrej nawierzchni (podczas pokonywania zakrętów) w metrach na sekundę do kwadratu: Bridgestone LM005 Driveguard (6,53), Continental WinterContact TS860 (6,34), Goodyear UltraGrip 9 (6,30), Pirelli Cinturato Winter (6,23), Michelin Alpin 6 (6,18).