Poprawia kontrolę reakcji chemicznych, równoważąc mechanizm wzmacniający i poprawiając dyspersję wypełniacza.
1 Testy przeprowadzone przez TÜV SÜD na zlecenie Bridgestone w czerwcu 2022 roku w obiektach ATP Papenburg (Niemcy) & Bridgestone EUPG (Włochy) dla testów na mokrej nawierzchni z udziałem BMW 520i & BMW 530d, na oponach o rozmiarze 245/45 R18 100Y XL. Turanza 6 w porównaniu z osiągami głównych konkurentów w tym samym segmencie: CONTINENTAL Premium contact 6, MICHELIN Primacy 4+, PIRELLI Cinturato P7 (P7C2). Raport nr [713263409]. AKWAPLANACJA BOCZNA, ocena: BRIDGESTONE Turanza 6 (100,0%), PIRELLI Cinturato P7 (P7C2) (96,9%), CONTINENTAL Premium Contact 6 (92,0%), MICHELIN Primacy 4+ (90,2%). AKWAPLANACJA NA PROSTEJ, ocena: CONTINENTAL Premium Contact 6 (100,2%), BRIDGESTONE Turanza 6 (100,0%), PIRELLI Cinturato P7 (P7C2) (98,9%), MICHELIN Primacy 4+ (98,5%). PRZYCZEPNOŚĆ BOCZNA NA MOKREJ NAWIERZCHNI, ocena: BRIDGESTONE TURANZA 6 (100,0%) CONTINENTAL Premium Contact 6 (97,0%), MICHELIN Primacy 4+ (95,1%), PIRELLI Cinturato P7 (P7C2) (93,3%). HAMOWANIE NA MOKREJ NAWIERZCHNI (śred. obl. droga hamowania [m] 80-20 km/h) ocena: CONTINENTAL Premium Contact 6 (33,0), BRIDGESTONE Turanza 6 (33,7), PIRELLI Cinturato P7 (P7C2) (34,4), MICHELIN Primacy 4+ (36,0).
2 Na podstawie wewnętrznego testu porównawczego Turanza 6 do Turanza T005 (rozmiar 205/55 R16).
*ENLITEN to zbiór technologii zapewniających najlepsze w swojej klasie osiągi opon przy jednoczesnej zmianie w kierunku zrównoważonego rozwoju w porównaniu z poprzednimi generacjami.
Poprawia kontrolę reakcji chemicznych, równoważąc mechanizm wzmacniający i poprawiając dyspersję wypełniacza.
Zróżnicowana długość bloku między środkiem a barkiem w celu zredukowania równoczesnego poślizgu klocków.
Poprawia trakcję opony na mokrych nawierzchniach, odprowadzając wodę spod opony i ograniczając zjawisko aquaplaningu.
Dzięki zastosowaniu warstwy opasań /osnowy o niskim przekroju opona Turanza 6 jedzie dalej przy mniejszym zużyciu paliwa lub energii dzięki zmniejszonym oporom toczenia. Zastosowanie aerodynamicznego kształtu rantu ochronnego pozwala na uniknięcia ostrych zmian krzywizny i zmniejszenia sił oporu.