Wszystkie opony do samochodów osobowych sprzedawane w UE muszą być opatrzone oficjalną etykietą zawierającą wskazanie klasy, określanej w oparciu o poziomy przyczepności na mokrej nawierzchni, oszczędności paliwa oraz zewnętrznego hałasu.
Efektywność paliwowa Od A (najmniejsza) do G (największa) Przyczepność na mokrej nawierzchni Od A (najlepsza) do G (najgorsza) Zewnętrzny hałas toczenia 3 klasy, od 1 (najcichsza) do 3 (najgłośniejsza)
Wybierz indeks prędkości i indeks nośności, aby wyświetlić etykietę UE.
Ciśnienie w oponach zależy od przewożonego przez pojazd ładunku. Firma Bridgestone dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wiarygodne informacje dotyczące ciśnienia w oponach, ale nie może zagwarantować dokładności. Przed napompowaniem opony należy zawsze sprawdzić informacje zawarte w instrukcji obsługi pojazdu. Przód/tył bez obciążenia: Ciśnienie dla opon nieobciążonych dotyczy sytuacji, w których pojazd nie przewozi żadnego dodatkowego ładunku. Przed napompowaniem opony należy zawsze sprawdzić informacje zawarte w instrukcji obsługi pojazdu. Przód/tył z obciążeniem: Ciśnienie dla opon obciążonych dotyczy sytuacji, w których pojazd przewozi dodatkowy ładunek. Przed napompowaniem opony należy zawsze sprawdzić informacje zawarte w instrukcji obsługi pojazdu.
Jeśli wybierzesz prawidłowy rozmiar opony do swojego samochodu, wyniki mogą być jeszcze dokładniejsze
Szerokość opony jest podawana w milimetrach i mierzona od jednej do drugiej ściany bocznej opony.
Profil opony jest wyrażony w wartości procentowej oznaczającej stosunek szerokości bieżnika do wysokości ściany bocznej. Opony do jazdy codziennej charakteryzują się wyższym profilem, który oznacza wyższą ścianę boczną, dzięki czemu zapewniają większy komfort jazdy. Opony wyczynowe mają zwykle niższy profil, który zapewnia lepszą stabilność boczną.
Ta wartość oznacza średnicę zewnętrzną koła wyrażaną w calach.
Liczba oznaczająca maksymalną nośność opony przy prędkości wyznaczonej przez indeks prędkości opony. Im wyższa liczba, tym większa nośność opony.
Litera oznaczająca maksymalną prędkość, przy której opona zachowuje nośność zgodną z indeksem nośności.