Opracowana w Europejskim Centrum Technicznym
TCE odgrywa ważną rolę w badaniu materiałów, projektowaniu opon, produkcji prototypów oraz wszelkich formach testowania wewnętrznego. Cały kompleks ma powierzchnię 32 hektarów, z czego około 17 000 m2 zajmują budynki, w których mieści się zaplecze projektowo-rozwojowe. W 2010 r. TCE rozbudowano o nowe kryte obiekty oraz laboratoria fizyczne i chemiczne z najnowocześniejszym sprzętem.

Możliwości testowania w TCE zostały rozszerzone przez wprowadzenie specjalnego bębna o średnicy 3 metrów, który pozwala na sprawdzenie wszystkich rozmiarów opon w zamkniętym pomieszczeniu przed przystąpieniem do testów na drodze. Ponad 200 opon zostało przetestowanych w celu potwierdzenia wyników VT-TRACTOR (wewnątrz, na zewnątrz i na polach).

Inżynierowie, chemicy, technicy i pracownicy personelu pomocniczego w TCE pełnią trzy podstawowe funkcje: 1) Projektują i rozwijają opony do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarówek, autobusów i pojazdów rolniczych spełniające wymagania europejskich klientów; 2) Projektują procesy i wyposażenie dla 9 zakładów produkcyjnych Bridgestone w Europie; 3) Zapewniają funkcjonowanie zgodne z wymogami systemów jakości ISO 9000, QS-9000 i ISO-14000

Opona VT-TRACTOR została opracowana w TCE przez grupę ds. rozwoju opon rolniczych, dedykowaną w pełni dla produktów rolnych. Grupa ta pracowała nad dwoma kluczowymi aspektami VT-TRACTOR: zastosowaniem standardu VF i technologii Narrow Rim Option (NRO).

Opony o bardzo wysokim ugięciu (VF)
Standard VF został opracowany jako główna cecha opony VT-TRACTOR. Termin VF odnosi się do konstrukcji opony pneumatycznej, w której karkas jest bardziej odporny niż w zwykłych oponach*.

W porównaniu do zwykłych opon, główną zaletą standardu VF jest to, że pozwala na używanie opony VT-TRACTOR przy niskim ciśnieniu, zmniejszając ugniatanie gleby podczas pracy w polu. Pozwala również na przenoszenie większych obciążeń na drodze, co oznacza zmniejszenie liczby cykli transportowych. Wreszcie, opona ta pozwala na rozwinięcie większej prędkości podczas wjeżdżania z pola na drogę ponieważ nośność jest w tym przypadku niezależna od prędkości i nie ma potrzeby dostosowania ciśnienia w oponach.

* Wg ECE R106 para 2.20.1.

Technologia Narrow Rim Option (NRO)
Oprócz korzyści płynących z zastosowania VF, opona VT-TRACTOR ma tę dodatkową zaletę, że można ją zamontować na standardowych obręczach. Opony VF zwykle wymagają szerszych obręczy, co wiąże się z dodatkowymi kosztami przy zmianie zwykłych opon na opony VF. Jednak ETRTO (Europejska Organizacja Techniczna ds. Opon i Obręczy) wprowadziła nowy eksperymentalny standard NRO (Narrow Rim Option), który umożliwia zakładanie opon VF, wymagających szerszych obręczy, na obręcze standardowe*.

* Więcej szczegółów na temat opon oznaczonych jako NRO i rozmiarów obręczy, które mogą być używane z oponą VT-TRACTOR znajduje się w informacjach technicznych dotyczących produktów Bridgestone.

Produkowana w Puente San Miguel
Zakład zatrudnia około 400 osób, łącznie z pracownikami biurowymi i magazynowymi, i zajmuje powierzchnię blisko 100 000 m². Opony VT-TRACTOR są produkowane tylko w zakładzie PSM. Produkcję rozpoczęto w zeszłym roku, żeby umożliwić wprowadzenie opony na rynek europejski jesienią 2014 r.

Bridgestone, światowy lider w dziedzinie opon rolniczych
Od dziesięcioleci Bridgestone pozostaje w czołówce segmentu opon rolniczych za sprawą legendarnej marki Firestone. Dzięki długiej historii i ogromnemu dorobkowi, Firestone jest wiodącą na świecie marką opon rolniczych o stałej obecności na rynku europejskim. Ostatnie aktualizacje i poszerzenie oferty Firestone pozwoliły Bridgestone na pokrycie około 95% aktualnego zapotrzebowania rynku na opony do ciągników. Nowa opona Bridgestone VT-TRACTOR stanowić będzie uzupełnienie tego zapotrzebowania w najwyższym segmencie opon