Wszyscy pracujący w rolnictwie wiedzą, że utrzymanie niskiego ciśnienia w oponach jest niezwykle ważne dla minimalizowania kompakcji gleb. Ponieważ jednak zalecana wartość ciśnienia różni się w zależności od rozmiaru opony, prędkości ciągnika i obciążenia, ustalenie właściwej wartości nie zawsze jest proste. Dlatego właśnie Bridgestone opracował przyjazną dla użytkownika aplikację na smartfony, która błyskawicznie informuje rolników o minimalnej dopuszczalnej wartości ciśnienia w oponach w określonych warunkach. Dzięki temu aplikacja w istotny sposób ułatwi farmerom ochronę gleby, a także poprawi właściwości eksploatacyjne, produktywność i trwałość opon VT-TRACTOR.

Technologia VF z myślą o większych korzyściach
Technologia VF zastosowana we wprowadzonej ostatnio na rynek oponie rolniczej Bridgestone VT-TRACTOR kategorii premium skutecznie zmieniła oblicze rolnictwa. Ta rewolucyjna opona, umożliwiająca eksploatację przy znacznie niższym ciśnieniu, zapewnia doskonałą przyczepność oraz właściwości eksploatacyjne mimo ograniczenia nacisku na podłoże i związanej z tym kompakcji gleby. W rezultacie opona zapewnia rolnikom znacznie większą efektywność i produktywność, zmniejszając negatywny wpływ na uprawy i wierzchnią warstwę gleby. Optymalne wykorzystanie tej opony wymaga jednak stosowania niższego ciśnienia. Dzięki nowo opracowanej aplikacji „Bridgestone Tyre Pressure App” właściciele opon rolniczych VT-TRACTOR mogą wykorzystać wszystkie ich zalety.

Funkcjonalna i przyjazna dla użytkownika
Korzystanie z aplikacji „Bridgestone Tyre Pressure App” jest niezwykle proste i intuicyjne. Użytkownicy muszą jedynie wybrać rozmiar opony, a na ekranie wyświetli się właściwe ciśnienie opony dla określonego obciążenia i prędkości ciągnika.

„Błyskawicznie rozwijające się technologie cyfrowe znalazły zastosowanie również w rolnictwie. Wertowanie drukowanych instrukcji podczas pracy w polu nie jest zbyt praktyczne. W związku z rosnącą popularnością smartfonów firma Bridgestone postanowiła zaoferować rolnikom wygodne i efektywne narzędzie umożliwiające sprawdzenie ciśnienia w oponach w dowolnym miejscu. Dzięki temu zyskują pewność, że ciśnienie w oponach ciągnika ma zawsze najniższą możliwą wartość, zapewniającą optymalne właściwości eksploatacyjne i produktywność, a zarazem umożliwiającą ochronę gleby” – przekonuje Harald Van Ooteghem, Senior Manager Marketing Planning.

Bridgestone i ochrona gleby

Nowy asortyment radialnych opon rolniczych Bridgestone opracowano z myślą o doskonałej przyczepności, właściwościach eksploatacyjnych i zapewnieniu ochrony ziemi uprawnej. Bardzo elastyczna konstrukcja karkasu i stopki opony VT-TRACTOR, umożliwia zwiększenie ładowności przy niższym ciśnieniu, co pozwala zwiększyć powierzchnię kontaktu klocków bieżnika z podłożem o 26%1 w porównaniu z innymi produktami segmentu premium. Większa powierzchnia kontaktu poprawia przyczepność i pozwala zwiększyć efektywność, umożliwiając obsługę dziennie obszaru większego o 0,9 hektara2 niż w przypadku innych produktów z segmentu premium. Co więcej, opona VT-TRACTOR to nie tylko oszczędność czasu, ale i pieniędzy – dzięki ograniczeniu zużycia paliwa nawet o 36 litrów dziennie, co oznacza oszczędności rzędu 500 euro na każde 50 hektarów3 w porównaniu z innymi produktami segmentu premium.

Opcja z wąskimi obręczami
Aplikacja „Bridgestone Tyre Pressure App” obecnie uwzględnia również rozmiary NRO (Narrow Rim Option), oparte na nowym, eksperymentalnym standardzie opracowanym przez Bridgestone. Opony VT-TRACTOR z oznaczeniem NRO można zakładać na obręcze węższe niż standardowo zalecane dla odpowiednich rozmiarów opon VF. Możliwość wykorzystania standardowych obręczy pozwala rolnikom na wykorzystanie technologii VF bez konieczności inwestowania w szersze obręcze.

Aplikacja „Bridgestone Tyre Pressure App” obecnie obejmuje wartości ciśnienia dla wszystkich rozmiarów dostępnych w 2014 r. Nowe rozmiary zostaną dodane w ramach aktualizacji, której publikację zaplanowano na styczeń 2015 r. Aplikację można obecnie pobrać na urządzenia Apple i Android w 6 językach: angielskim, francuskim, holenderskim, włoskim i hiszpańskim.

1 Na podstawie wyników wewnętrznych testów Bridgestone przeprowadzonych w Bernburgu (Saksonia-Anhalt, Niemcy) w marcu 2014 r. z wykorzystaniem opon IF 600/70 R30 & IF 710/70 R42 (o ciśnieniu 1,2 i 1,0 bara) oraz VF 600/70 R30 & VF 710/70 R42 (o ciśnieniu 1,0 i 0,8 bara) za pomocą technologii obrazowania ciśnienia XSENSORTM.

2 Na podstawie wyników wewnętrznych testów Bridgestone przeprowadzonych w Bernburgu (Saksonia-Anhalt, Niemcy) w marcu 2014 r. z wykorzystaniem opon IF 600/70 R30 & IF 710/70 R42 (o ciśnieniu 1,2 i 1,0 bara) oraz VF 600/70 R30 & VF 710/70 R42 (o ciśnieniu 1,0 i 0,8 bara) zamontowanych na ciągniku z symulacją obciążenia holowaniem i hamowaniem.

3 Na podstawie wyników wewnętrznych testów Bridgestone przeprowadzonych w Bernburgu (Saksonia-Anhalt, Niemcy) w marcu 2014 r. z wykorzystaniem opon IF 600/70 R30 & IF 710/70 R42 (o ciśnieniu 1,2 i 1,0 bara) oraz VF 600/70 R30 & VF 710/70 R42 (o ciśnieniu 1,0 i 0,8 bara) za pomocą wolumetrycznej metody pomiaru zużycia paliwa.