Poznaj zespół Yamaha YART Official EWC na rok 2017

By Rik Van Gerwen

kwi 02 2017

Motocyklowa drużyna Yamaha YART na rok 2017 siedząca razem przy torze wyścigowym.

Bridgestone to największy na świecie producent opon i wyrobów z gumy, który mocno inwestuje w sporty motorowe, w tym w wyścigi motocyklowe. W 2017 roku firma ogłosiła, że wyposaży w opony wyścigowe zespół Yamaha YART, oficjalną drużynę na mistrzostwa świata Endurance (EWC) FIM. Poznaj zawodników tego legendarnego zespołu.

Broc Parkes

Jeżeli twoim mentorem jest mistrz świata Wayne Gardner, szybko wybijesz się i zabłyśniesz, tak się właśnie stało w przypadku Broca Parkesa. Australijczyk z Doliny Huntera zdobył jako młody chłopak niesamowitą liczbę 45 australijskich tytułów krajowych. Kontynuował walkę o złoto i ścigał się dla Yamahy w wyścigach World Supersport od 2005 do 2008 roku, zdobywając drugie miejsce w walce o tytuł w roku 2007. Pięć lat później wygrał dla Yamahy Mistrzostwa Australian National Superbike i w tym samym roku zadebiutował w oficjalnym zespole YART Yamaha na wyścigi EWC. Pragnąc osiągnąć jeszcze więcej, dołączył ponownie do drużyny w latach 2014, 2015 i 2016 jako wiodący zawodnik. W ostatnim wyścigu Bol D’Or pokonał okrążenie w zawrotnym tempie, uzyskując czas 1:59,124.

Broc Parkes jest motocyklistą wyścigowym z zespołu Yamahy, który ściga się na oponach wyścigowych Bridgestone.

Max Neukirchner

Max Neukirchner brał udział w Mistrzostwach World Superbike w latach 2005–2013 z dwuletnią przerwą na rywalizację w Mistrzostwach Świata Moto2. W 2008 roku 31-letni Niemiec wygrał dwukrotnie Mistrzostwa World Superbike, a na podium znalazł się dziesięć razy, kończąc sezon na piątej pozycji, dzięki czemu był najlepszym niemieckim zawodnikiem tych mistrzostw.

W 2014 roku zaczął jazdę w Mistrzostwach International German Superbike (IDM) i zakończył sezon na drugim miejscu, wygrawszy czterokrotnie i zdobywszy miejsce na podium w 13 z 15 wyścigów. Niemiecki rajdowiec ponownie rywalizował w walce o trofeum Długodystansowych Mistrzostw Świata na motocyklu YZF-R1 w zespole YART.

Max Neukirchner jest motocyklistą wyścigowym z zespołu Yamahy, który ściga się na oponach wyścigowych Bridgestone.

Kohta Nozane

21-letni japoński zawodnik Kohta Nozane po tym, jak zaimponował zespołowi po dołączeniu do niego w ostatnim roku w wyścigu Suzuka 8 Hours, podpisał kontrakt na pełen cykl Światowych Mistrzostw Endurance FIM z drużyną YART w edycji 2017. Nozane, protegowany zmarłego wielkiego zawodnika Noricka Abego, po raz pierwszy pojechał na motorze w wieku trzech lat i zaczął jeździć na minimotocyklach w wieku sześciu lat. Nozane debiutował w Grand Prix jako 16-latek, będąc zawodnikiem z dziką kartą w japońskim wyścigu Moto2 w 2012 roku. W kolejnym sezonie wygrał w japońskiej krajowej klasie GP2 i trzykrotnie wystąpił w kolejnych wyścigach Moto2, dochodząc do 16. pozycji w Motegi.

W ciągu trzech ostatnich sezonów jeździł na motocyklu YZF-R1 w ogólnojapońskich mistrzostwach JSB1000, kończąc je w 2014 roku na 8. miejscu, na 7.pozycję przesunął się w 2015 roku, a sezon 2016 roku zakończył w pierwszej piątce. Młody japoński zawodnik okazał się inspiracją dla zespołu YART podczas wyścigu Suzuka 8 Hours edycji 2016, a wraz z nim jechali koledzy z zespołu, Takuya Fujita i Broc Parkes. Ta inspirująca drużyna wykorzystała swój potencjał, a Nozane odegrał w niej znaczącą rolę, zapewniając zespołowi ukończenie prestiżowego wyścigu w Japonii na czwartej pozycji. A czy wspominaliśmy już, że jego styl jazdy jest nieziemski?

Kohta Nozane jest motocyklistą wyścigowym z zespołu Yamahy, który ściga się na oponach wyścigowych Bridgestone.

Marvin Fritz

Marvin Fritz, mistrz niemieckich zawodów IDM Superbike, dołącza do YART po zwycięskim sezonie debiutanckim, w którym zdobył trzy podwójne zwycięstwa na swoim motocyklu YZF-R1M. Można powiedzieć, że Marvin, syn niemieckiego zawodnika Wolfganga Fritza, urodził się na torze motocyklowym. Do pierwszego wyścigu na motocyklu motokrosowym o pojemności 50 cm3 przystąpił jako czterolatek, przechodząc w 2002 r. na nawierzchnie asfaltowe i stając się krajowym mistrzem minimotocykli w kolejnym roku, w wieku 10 lat. Marvin kontynuował rywalizację w mistrzostwach IDM w klasie 125 cm3 w latach 2006-2010. Jeździł także czterokrotnie jako zawodnik z dziką kartą w Mistrzostwach Świata w klasie 125 cm3, zdobywając punkty za 14. miejsce na mecie w Assen w 2009 roku.

Marvin przesiadł się na motocykl czterosuwowy i rywalizował sześciokrotnie w europejskich mistrzostwach Superstock 600 w latach 2011 i 2012. Przełomowy sezon nadszedł w 2014 roku, kiedy to wygrał mistrzostwa IDM w klasie Supersport na motocyklu Yamaha YZF-R6. W kolejnym roku pozostał w zespole Yamahy, ale zmienił pojazd na 1000 cm3 w klasie IDM Superstock, zanim wygrał w klasie Superbike w pierwszym podejściu w 2016 r.

W 2017 r. Fritz rywalizował także na motocyklu Yamaha YZF-R1 podczas europejskich mistrzostw Superstock, dowodząc swojego zaangażowania w zespół YART.

Marvin Fritz jest motocyklistą wyścigowym z zespołu Yamahy, który ściga się na oponach wyścigowych Bridgestone.