Nowe modele R-STEER 001 i R-DRIVE 001 zostały opracowane w odpowiedzi na trend związany ze zmieniającymi się z dnia na dzień warunkami działalności flot i z szerszym zakresem warunków użytkowania opon w zastosowaniach regionalnych, począwszy od transportu autostradowego po lekki transport drogowy i terenowy.

Segment „regionalny”, stanowiący około 42% rynku opon ogółem obejmuje także różnego rodzaju pojazdy: ogólne pojazdy ciężarowe, samochody-chłodnie, autokary i pojazdy specjalistyczne, takie jak ciężarówki do transportu drewna lub odpadów, które dodatkowo poszerzają zakres warunków, w jakich użytkowane są opony.

Dążąc do zaspokojenia popytu na rynku, firma Bridgestone opracowała jeszcze solidniejsze opony ciężarowe R-STEER 001 i R-DRIVE 001, nadające się do eksploatacji w jeszcze bardziej różnorodnych warunkach i zastosowaniach bez utraty parametrów czy poziomu bezpieczeństwa. Lepiej znoszą nadmierne niskie ciśnienie i obciążenie, które wewnętrzni eksperci Bridgestone wskazali jako praktyki powszechne w dzisiejszych mieszanych warunkach eksploatacji.

Dłuższy okres eksploatacji i ulepszony potencjał bieżnikowania

Modele ciężarowe R-STEER 001 i R-DRIVE 001 zostały zaprojektowane do pokonywania odległości od 50 do 1000 km, przy czym nawet 5% w trybie eksploatacji mieszanej, i są przeznaczone dla klientów chcących wydłużyć przebieg ogumienia i obniżyć jego koszt w przeliczeniu na kilometr.

Do szczególnych cech tych modeli zaliczają się długi okres eksploatacji przy równomiernym oporze toczenia, doskonała przyczepność w przypadku R-DRIVE 001, wysoce wytrzymały karkas zapewniający maksymalną możliwość bieżnikowania i lepszą możliwość rowkowania w porównaniu do poprzednich modeli R297 i M729.

Wyjątkowa technologia mieszanki gumowej

Aby uzyskać takie parametry opon, inżynierowie Bridgestone wykorzystali do produkcji zastrzeżoną mieszankę NanoPro-Tech™, która ogranicza straty energii w górnej warstwie podczas toczenia opony. Ograniczenie utraty energii zmniejsza opór toczenia, co gwarantuje trwałość opony i jej odporność na ścieranie bez wpływu na parametry opony.

Zaawansowane wzory bieżnika zostały zaprojektowane przy użyciu najnowocześniejszych technologii bieżnikowych Bridgestone. Łączniki między klockami w jednokierunkowej oponie R-DRIVE 001 zwiększają jej sztywność i wydłużają żywotność. Kwadratowy bark modelu R-STEER 001 zapewnia stabilne wchodzenie w zakręty i wydłuża okres eksploatacji opony. Zastosowano także technologię ewakuatora kamieni zwiększającą potencjał bieżnikowania oraz podwójne lamele dla lepszego prowadzenia na mokrej nawierzchni i w warunkach zimowych.

„Nowe opony R-STEER 001 i R-DRIVE 001 cechują się parametrami swoich poprzedników, ale zapewniają flotom większą wytrzymałość na zużycie i dłuższy przebieg w różnych warunkach, dzięki czemu obniżają koszt eksploatacji w przeliczeniu na kilometr” – mówi Harald Van Ooteghem, starszy menadżer ds. planowania marketingowego w Bridgestone Europe.

Szeroko zakrojone testy terenowe przeprowadzone w 18 krajach UE obejmujące różne typy eksploatacji: od intensywnego użytkowania w trybie mieszanym (asfalt/teren) po stuprocentową jazdę po autostradach wykazały, doskonałą trwałość i ulepszone możliwości bieżnikowania i rowkowania modeli R-STEER 001 i R-DRIVE 001, przy jednoczesnym zachowaniu parametrów, jakich można by oczekiwać po wysokiej jakości oponach ciężarowych Bridgestone.

Opony Bridgestone R-STEER 001 i R-DRIVE 001 będą stopniowo wprowadzane na rynek europejski od października 2012 r., początkowo w najpopularniejszym rozmiarze do zastosowań regionalnych: 315/80R22.5, a w przyszłości także w innych rozmiarach.