Ta strona wykorzystuje pliki cookie w celu zapewnienia najwyższego poziom satysfakcji z jej użytkowania. Wykorzystujemy pliki cookie w celu zapamiętania Twoich ustawień i gromadzenia statystyk internetowych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na przesyłanie plików cookie na urządzenie, zmień odpowiednio ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Jeżeli wyrażasz zgodę na przesyłanie plików cookie na urządzenie, kliknij „Dalej”. Należy pamiętać, że ustawienia plików cookie w przeglądarce internetowej można zmienić w dowolnym momencie, wyłączając niektóre lub wszystkie z nich. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas plików cookie znajduje się w naszej „Polityce plików cookie”.

FAQs

Informacje ogólne

  • Gdzie można szybko odczytać nośność opony Bridgestone?

    Nośność określona jest liczbą gwiazdek (*) w przypadku opon radialnych i wskaźnikami handlowymi (Ply Rating - PR) przy oponach diagonalnych. Im wyższa nośność, tym większa liczba gwiazdek (od * do ***) lub liczba wskaźnika handlowego. Oznaczenie MS (wyłącznie nośność Bridgestone) jest skrótem pochodzącym od Multi-Star i oznacza, że taka opona jest przeznaczona zarówno do ładowarek, jak również do maszyn do prac ziemnych i jej wskaźnik będzie zależał od sposobu użytkowania.

  • Co oznacza Tyre Tread Classification?

    Wszystkie opony OTR są podzielone na klasy według rozmiaru, nośności, ciśnienia i prędkości. Klasyfikacje te są standardem i zostały określone przez wszystkie zaangażowane strony (producenci opon, pojazdów itd…). Wszystkie opony OTR są zarejestrowane zgodnie z normami stowarzyszenia TRA (Tyre and Rim Association).

    Kod

    Litera określa typ użytkowania opony:
    L = ładowarki (Loader)
    E = maszyny do prac ziemnych (Earthmover)
    G = równiarki (Grader)

    Klasyfikacja

    Liczba określa głębokość bieżnika opon:
    2 lub 3 = bieżnik o standardowej głębokości (100%)
    4 = bieżnik głęboki (150%)
    5 = bieżnik bardzo głęboki (250%)

    Tyre Tread Classification (TRA)

  • Jakie informacje podane są na bokach opon?

    Więcej informacje na temat oznaczeń na oponach i struktur opon sklasyfikowanych według typu serwisowania i oznaczeń Bridgestone znajdziesz tutaj.

Serwisowanie opon

  • Czy uszkodzone opony można naprawiać?

    Oceną możliwości i sensu naprawy opony zajmuje się dealer opon. Dokona on wyceny kosztów naprawy, uwzględniając pozostały okres potencjalnej eksploatacji opony, aby zagwarantować:
    • optymalne użytkowanie pozostałego bieżnika
    • optymalne koszty serwisowania na jedną godzinę lub jeden kilometr przebiegu opony 
  • Jak pompować opony?

    Zakładanie opon OTR jest złożoną czynnością i wymaga przestrzegania ścisłych procedur. Prace związane z zakładaniem opon należy powierzyć doświadczonemu profesjonaliście posiadającemu odpowiednie wyposażenie.

  • Dlaczego ciśnienie w oponach odgrywa tak ważną rolę?

    Opona wypełniona jest powietrzem, które utrzymuje ładunek – nie karkas.
    Opona musi być użytkowana z optymalnym ugięciem pod kątem przewożonego ładunku, dlatego ciśnienie w oponie musi odpowiadać danemu ładunkowi
    Zbyt niskie ciśnienie powoduje nadmierne ugięcie opony, które z kolei wiąże się z naprężeniami mechanicznymi powodującymi wytwarzanie ciepła.
    Zbyt wysokie ciśnienie zmniejsza naturalne ugięcie opony, co może prowadzić do uszkodzenia, a nawet wybuchu opony.

    Ciśnienie w oponach określa się na podstawie: 

    • instrukcji producenta pojazdu
    • parametrów technicznych opony
    • rodzaju prac, które będą wykonywane z użyciem pojazdu
    • powierzchni, na której pojazd będzie użytkowany