Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie, aby zapewnić najwyższą jakość podczas jej przeglądania. Pliki cookie są również stosowane celem zapamiętywania ustawień i gromadzenia statystyk strony. Jeśli zaakceptujesz pliki bez jakichkolwiek zmian ustawień, przyjmujemy że akceptujesz również otrzymywanie plików cookies na tej stronie. Istnieje jednak zawsze możliwość zmiany ustawień plików cookie.

Recenzja opony

BT-016 PRO — najlepsza ze wszystkich

Kolejne pochwały dla opony BT-016 PRO firmy Bridgestone, która tym razem wygrała w roku 2011 przegląd opon sportowych magazynu PS. Ta rewolucyjna hipersportowa opona zajęła najwyższe miejsce na podium dzięki swym ponadprzeciętnym, zrównoważonym osiągom.

02 maja 2011

Valentino Rossi

Hipersportowa opona Battlax BT-016 PRO Bridgestone znacząco przewyższa inne opony, nie tylko swoich poprzedników, ale również produkty konkurencji.

Hipersportowa opona Battlax BT-016 PRO Bridgestone znacząco przewyższa inne opony, nie tylko swoich poprzedników, ale również produkty konkurencji. W przeglądzie opon sportowych niemieckiego magazynu o tematyce motocyklowej PS w roku 2011 pokonała ona cały szereg najlepszych opon sportowych na świecie, przede wszystkim dzięki doskonałemu prowadzeniu na mokrej nawierzchni oraz zrównoważonym osiągom na suchym torze.

Wszechstronne testy PS, prowadzone we współpracy z bliźniaczym magazynem Motorrad, są rejestrowane za pomocą systemu nagrywania 2D zarówno na suchym, jak i na mokrym torze. Test na suchym torze obejmuje w sumie 3050 metrów gładkiej, suchej nawierzchni z licznymi łukami, szybkimi zmianami kierunku i ostrymi zakrętami: „idealne warunki do testowania sportowych opon”. Test na mokrym torze odbywa się na odcinku o długości 1623 metrów. Tor położony jest na pochyłości, co w połączeniu z kilkoma wychylonymi na zewnątrz zakrętami powoduje, że amatorzy nie mają szans.

Oprócz subiektywnych wrażeń kierowców testowych, punkty przyznawane są również na podstawie obiektywnych danych, takich jak droga hamowania czy czas okrążenia. Można postawić sobie pytanie, skąd bierze się nacisk na czas okrążenia. „Nie ma dla nas nic ważniejszego od utrzymania kontaktu z nawierzchnią: [Czasy okrążenia] stanowią miarodajny wskaźnik, ponieważ im lepsza reakcja i precyzja oraz im wyższa przyczepność opony, tym bezpieczniej czuje się kierowca i tym szybciej jedzie”. Innymi słowy, prędkość stanowi dobry wskaźnik wszystkich osiągów.

Opona BT-016 PRO wypadła doskonale na suchej nawierzchni, zapewniając „bardzo harmonijne wrażenie”. Jednak dopiero na mokrym torze naprawdę pokazała, co potrafi, eliminując konkurencję: „Opona BT-016 PRO firmy Bridgestone sprawiła nam wielką niespodziankę na mokrym torze”. Opona BT-016 PRO uzyskała najszybszy czas okrążenia i najkrótszą drogę hamowania z prędkości 100 km/h (48,2 metra). Jak powiedział Robert Glück, juror PS:

„Doskonała przyczepność to oczywiście świetna sprawa, ale wolę bardziej zrównoważone opony, takie jak BT-016 PRO. …Chociażby dlatego, że zawsze zachowują się dobrze, a nie tylko wtedy, gdy jest gorąco i słonecznie”.

Wnioski magazynu PS? „Brawo! Woda to żywioł opony BT-016 PRO. Klasa sama w sobie!”

Tłumaczenie i streszczenie artykułu „Kleb Stoff”, opublikowanego w niemieckim magazynie PS, numer 5/2011.

Brawo! Woda to żywioł opony BT-016 PRO.