Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie, aby zapewnić najwyższą jakość podczas jej przeglądania. Pliki cookie są również stosowane celem zapamiętywania ustawień i gromadzenia statystyk strony. Jeśli zaakceptujesz pliki bez jakichkolwiek zmian ustawień, przyjmujemy że akceptujesz również otrzymywanie plików cookies na tej stronie. Istnieje jednak zawsze możliwość zmiany ustawień plików cookie.

Porady

Bezpieczne obciążenie opon i motocykla

03 maja 2012

Valentino Rossi

Jazda przeciążonym motocyklem jest niebezpieczna i powoduje zwiększenie nacisku na opony. Dobrze zaplanuj, co i kiedy chcesz przewieźć, aby nie narażać się na niebezpieczeństwo.

Jazda przeciążonym motocyklem jest niebezpieczna. Przeciążenie powoduje wytworzenie w oponach nadmiernej ilości ciepła. Wzrost temperatury może doprowadzić do nagłej awarii opony i poważnego urazu lub śmierci. Do awarii opony może dojść podczas jazdy przeciążonym motocyklem lub później wskutek wewnętrznych uszkodzeń opony.

Zapoznaj się z instrukcją obsługi motocykla, aby poznać limit obciążenia motocykla oraz wartość ciśnienia właściwą dla pojazdu i jego opon.

Nigdy nie przekraczaj maksymalnego obciążenia podanego na ścianie bocznej opony ani maksymalnego obciążenia pojazdu (którekolwiek jest mniejsze). Przed wyruszeniem w drogę ustal całkowity ciężar bagażu, sprzętu i pasażerów, który powiększy ciężaru motocykla.
Nigdy nie przekraczaj ograniczeń dotyczących akcesoriów ani ładowności motocykla podanej w instrukcji obsługi, jak również maksymalnego obciążenia wskazanego na ścianie bocznej opony.

Firma Bridgestone odradza holowanie przyczep za motocyklem, ponieważ może to spowodować jego przeciążenie oraz utratę stabilności.

Jazda przeciążonym motocyklem jest niebezpieczna i powoduje zwiększenie nacisku na opony. Dobrze zaplanuj, co i kiedy chcesz przewieźć, aby nie narażać się na niebezpieczeństwo.