Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie, aby zapewnić najwyższą jakość podczas jej przeglądania. Pliki cookie są również stosowane celem zapamiętywania ustawień i gromadzenia statystyk strony. Jeśli zaakceptujesz pliki bez jakichkolwiek zmian ustawień, przyjmujemy że akceptujesz również otrzymywanie plików cookies na tej stronie. Istnieje jednak zawsze możliwość zmiany ustawień plików cookie.

Aktualności


Nowe i lepsze sportowe opony radialne Bridgestone Battlax RS10

14 października 2014

Valentino Rossi

Zaprojektowane na najtrudniejsze drogi i tory wyścigowe

Bridgestone opracował nowy projekt i nową mieszankę gumy, aby zwiększyć wydajności opon z linii Battlax, których wizytówką jest najnowsza opona: Battlax Racing Street RS10. Nowa sportowa opona radialna Battlax – następczyni Battlax BT003RS, pokazana na targach Intermot w Kolonii, w dniach od 1 do 5 października, zapewnia bardziej sportowe prowadzenie i większą kontrolę z szybszym przyspieszeniem po wyjściu z zakrętu, lepszą sterowność, większą precyzję w utrzymaniu toru jazdy na zakrętach i pewność podczas hamowania, szczególnie na suchej nawierzchni. Specjalne mieszanki zostały strategicznie rozmieszczone, aby opona szybciej się rozgrzewała i miała lepszą przyczepność na śliskiej nawierzchni.

„Naszym celem było wyprodukowanie opon radialnych o wysokich osiągach dla miłośników jazdy sportowej i najnowszych motocykli bez osłon, którzy czasami jeżdżą na torach wyścigowych. Ulepszona opona Bridgestone Battlax RS10 gwarantuje dużą przyczepność i wysokie osiągi, zapewniając duże emocje, a jednocześnie doskonałą kontrolę na pojazdem”, mówi Jake Rønsholt, Dyrektor Zarządzający Consumer Business Unit w Bridgestone Europe.

Techniki analizy MotoGP™

Aby zwiększyć wydajność i przyczepność na suchej nawierzchni, zachowując równocześnie wydajność na mokrym, inżynierowie Bridgestone skoncentrowali się na obszarze styku, przyczepności, stabilności i tłumieniu, analizując od podstaw istniejące projekty i konstrukcje.

Powierzchnia styku została zwiększona dzięki nowym wzorom bieżnika z przodu i z tyłu, z rowkami biegnącymi zgodnie z kierunkiem sił działających na oponę podczas pokonywania zakrętów, przy użyciu technik analitycznych opracowanych w programie Bridgestone MotoGP™. Taka konstrukcja poprawia sztywność klocków i gwarantuje większą stabilność i przewidywalność zachowania, zapewniając kierowcy poczucie stabilności na hamulcach i w fazie przyspieszania.

Stabilność na zakrętach została dodatkowo poprawiona dzięki nowej trójwymiarowej konstrukcji ścianek rowka, co dodatkowo zwiększa sztywność klocków bieżnika. Z kolei nowy wzór bieżnika na przedniej oponie, z równoległymi rowkami wzdłuż środkowego pasa, który poprawia odprowadzanie wody z powierzchni styku, rozwiał pozostałe wątpliwości dotyczące przyczepności na mokrej nawierzchni. Specjalnej konstrukcji rowki na tylnej oponie sprawiają, że opona deformuje się w odpowiedni sposób podczas pokonywania zakrętów, co pomaga zwiększyć przyczepność i przyspieszenie.

Nowa mieszanka

Większa przyczepność w szerszym zakresie temperatur została osiągnięta przy użyciu nowo opracowanej mieszanki opartej na oponie VO2 Racing Slick wykorzystywanej w MotoGP™ i zapewniającej doskonałe prowadzenie i precyzję. Profil opony RS10 również został zmieniony, dzięki czemu ma ona większą powierzchnię styku przy średnich i dużych kątach pochylenia i lepszą przyczepność. Gwarantuje to lepszą precyzję i pewniejsze wchodzenie w zakręty.

Konstrukcja Battlax RS10 została poprawiona dla lepszego pokonywania zakrętów oraz lepszej stabilności i komfortu jazdy. Pojedyncze spiralne opasanie przedniej opony jest wykonane z twardszej stali, która zwiększa sztywność powierzchni bieżnika. Tylna opona ma również bardziej miękką konstrukcję ściany bocznej, co poprawia płynność jazdy, i jest o 650 gramów lżejsza od poprzedniczki RS10 (BT003 Racing Street), zmniejszając efekt żyroskopowy i umożliwiając łatwiejsze pochylanie na zakrętach. W kwestii zastosowanej mieszanki, tylna opona ma dwuwarstwową konstrukcje (cap base) zwiększającą sztywności bieżnika.

Testy Bridgestone na międzynarodowym torze wyścigowym Autopolis w Japonii (w czerwcu 2014 r.) pokazały, że ulepszone opony Battlax RS10 zapewniają znacznie lepszą przyczepność zarówno z przodu jak i z tyłu, a zatem i lepszą wydajność. Opony będą wprowadzane w całej Europie stopniowo od stycznia 2015 r. w rozmiarach 120/70ZR17 dla przedniej opony i 190/55ZR17 i 200/55ZR17 dla tylnej.

„Ulepszona opona Bridgestone Battlax RS10 gwarantuje dużą przyczepność i wysokie osiągi, zapewniając duże emocje, a jednocześnie doskonałą kontrolę na pojazdem"