Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie, aby zapewnić najwyższą jakość podczas jej przeglądania. Pliki cookie są również stosowane celem zapamiętywania ustawień i gromadzenia statystyk strony. Jeśli zaakceptujesz pliki bez jakichkolwiek zmian ustawień, przyjmujemy że akceptujesz również otrzymywanie plików cookies na tej stronie. Istnieje jednak zawsze możliwość zmiany ustawień plików cookie.

Aktualności


Bridgestone wprowadza na rynek 4 nowe opony motocyklowe

12 stycznia 2014

Z okazji zakończenia kolejnego niezapomnianego roku w zawodach MotoGP, firma Bridgestone ogłosiła wprowadzenie na rynek w 2014 r. czterech nowych opon motocyklowych. Koncentrując się na innowacyjności i nieustannych usprawnieniach, Bridgestone pragnie zapewnić wszystkim motocyklistom jeżdżącym na wszystkich rodzajach maszyn najnowsze technologie i jak najlepsze parametry ogumienia.

Czterema nowymi produktami Bridgestone, które zostaną wprowadzone na rynek na początku 2014 r., są:

  • Battlax Hypersport S20 EVO: najlepsze stało się jeszcze lepsze!
  • Battlax Racing R10 EVO: nowa budowa, nowa mieszanka – do osiągania lepszych czasów okrążeń
  • Battlax Racing V02: najnowsza technologia MotoGP dostępna już wszędzie dla maszyn typu „superbike”
  • Battlecross X30 i X40: zaawansowana technologia bieżnika motocrossowego do średnich i twardych nawierzchni

Battlax Hypersport S20 EVO: najlepsze stało się jeszcze lepsze!:

Opony Battlax Hypersport S20 zwyciężyły w testach Motorrad1 w latach 2012 i 2013 – jest to najwyższa ocena, jaką mogą zdobyć opony. Firma Bridgestone nie poprzestała jednak na tym i opracowała kolejne ulepszenia, dzięki którym najlepsze opony sportowe będą jeszcze lepsze. Inżynierowie pracowali nad budową i mieszanką tego modelu, kierując się chęcią wydłużenia okresu eksploatacji opony tylnej oraz poprawy stabilności prowadzenia i przyczepności w ostrych zakrętach.

W nowych oponach Battlax Hypersport S20 EVO udało się to osiągnąć dzięki specjalnie opracowanemu pasowi (z przodu), który zwiększa sztywność, oraz nowej mieszance z zastrzeżoną technologią Bridgestone NanoPro-Tech™, która działa na poziomie cząsteczkowym, zmniejszając opór toczenia
i wydłużając okres eksploatacji.

Testy wewnętrzne2 pokazały, że opony Battlax Hypersport S20 EVO zapewniają o 22% dłuższy przebieg opon tylnych niż ich poprzednik, a jednocześnie oferują zauważalną poprawę w stabilności podczas skręcania, przyczepności opony tylnej i przedniej, zarówno na torze, jak i na drodze.

Opony Battlax Hypersport S20 EVO początkowo pojawią się w jednym rozmiarze na przód i w czterech rozmiarach na tył w klasie ZR. Produkt ten będzie dostępny w sprzedaży od marca 2014 r.

1 Motorrad: największy w Europie magazyn motoryzacyjny, znany z surowych i obiektywnych testów produktów.

2 Testy przeprowadzone w 2013 r. na poligonie testowym Bridgestone (we Włoszech) na motocyklu BMW S1000RR, a także testy flotowe przeprowadzone na Sardynii (Włochy) na motocyklu Yamaha FZ1. Rozmiary opon: 120/70ZR17 (przód)i 190/55ZR17 (tył).

Dostępne rozmiary:

  • 120/70 ZR 17 M/C S20F EVO (58W) TL
  • 180/55 ZR 17 M/C S20R EVO (73W) TL
  • 190/50 ZR 17 M/C S20R EVO (73W) TL
  • 190/55 ZR 17 M/C S20R EVO (75W) TL
  • 200/55 ZR 17 M/C S20R EVO (78W) TL

* Rozmiary opon S20 EVO w klasie H nie będą miały takiej samej budowy jak rozmiary ZR.

Battlax Racing R10 EVO: nowa budowa, nowa mieszanka – do osiągania lepszych czasów okrążeń3

Celem ulepszenia modelu Battlax Racing R10 jest zapewnienie szybszych czasów okrążenia poprzez poprawę prędkości wchodzenia opony przedniej w zakręty oraz zwiększenie przyczepności
i zrównoważenie osiągów opony tylnej. W tym celu firma Bridgestone zoptymalizowała konstrukcję przedniej opony (rozmiar 120/70R17), zwiększając o 10% powierzchnię styku z podłożem, co z kolei poprawia jej przyczepność boczną. Dodatkowa przyczepność w zakrętach zapewnia kierowcy większą elastyczność wyboru toru jazdy i pozwala wcześniej minąć punkt szczytowy, co z kolei pozwala na szybsze wychodzenie z zakrętów i wchodzenie w nie. Jednocześnie optymalizacja mieszanki opony tylnej zapewnia oponom Battlax Racing R10 EVO zauważalną poprawę przyczepności bocznej i wzdłużnej
w całym zakresie temperatury, dłuższy okres eksploatacji i bardziej stabilne parametry w porównaniu do poprzedników3.

3 Testy przeprowadzono w porównaniu do modelu R10 Type 3 (z przodu i z tyłu) na torze testowym Motegi (Japonia) w sierpniu 2013 r. Rozmiary opon: 120/70ZR17 (przód) i 180/55ZR 17 (tył).

Dostępne rozmiary:

  • 120/70 ZR 17 M/C R10FZ (58W) TL TYPE 2
  • 180/55 ZR 17 M/C R10RZ EVO (73W) TL TYPE2
  • 180/55 ZR 17 M/C R10RZ EVO (73W) TL TYPE 4

Battlax Racing V02: najnowsza technologia MotoGP dostępna już wszędzie dla maszyn typu „superbike” i Moto3TM

Opony Battlax Racing V02 powstały na bazie modelu Battlax Racing V01, obiecując właścicielom maszyn typu „superbike” i Moto3TM szybsze czasy okrążeń i dłuższy okres eksploatacji dzięki najnowszej technologii konstrukcyjnej MotoGP i mieszance Bridgestone.

Po pierwsze, udało się istotnie poprawić parametry związane z przyczepnością i stabilnością supermotocykli dzięki nowej budowie pasa GP-Belt w oponie tylnej, która optymalizuje powierzchnię styku i zwiększa jej nacisk, podnosząc w ten sposób przyczepność. Jednocześnie nowa, miękka mieszanka zwiększa przyczepność w całym zakresie temperatury, poprawiając osiągi podczas rozgrzewki oraz zapewniając kierowcy poczucie pewności i bezpieczeństwa. Lepsza przyczepność połączona ze stabilnością parametrów skraca czasy okrążeń na modelu Racing Battlax V02 o ponad 1 sekundę w porównaniu do obecnie stosowanego modelu V01.

Stworzone z użyciem z najnowszych technologii MotoGP opracowanych przez Bridgestone nowe opony Racing Battlax V02 pozwalają każdemu korzystać z doskonałych osiągów i krótszych czasów okrążeń” – mówi Jose-Enrique Gonzalez, Director Marketing, Bridgestone Europe.

Dostępne rozmiary:

  • 120/600 R 17 V02F SOF TL (SBK)
  • 120/600 R 17 V02F MED TL (SBK)
  • 200/655 R 17 V02R SOF TL (SBK)
  • 200/655 R 17 V02R MED TL (SBK)

Battlecross X30 i X40: zaawansowana technologia bieżnika motocrossowego do średnich i twardych nawierzchni
Bridgestone wzmacnia także swoją pozycję na rynku opon motocrossowych (MX) dzięki wprowadzeniu modelu Battlecross X30 do średnich podłoży i Battlecross X40 do twardych podłoży. Występujące po raz pierwszy pod nazwą Battlecross, obie nowe opony korzystają z zaawansowanej technologii projektowania bieżnika i klocków motocrossowych, opracowanej i przetestowanej na najważniejszych zawodach motocrossowych.

Od 2005 r. firma Bridgestone kończyła wyścigi na podium 46 razy we wszystkich kategoriach najbardziej prestiżowych mistrzostw: FIM Motocross World Championship, AMA Pro MX Championship i JMX Championship. Teraz modele Battlecross X30 i X40 dają szansę skorzystania z tej technologii kierowcom wszystkich rodzajów maszyn.

Bieżniki nowych opon przednich Battlecross X30 i X40 są złożone z klocków ułożonych asymetrycznie od lewej do prawej strony, dzięki czemu zapewniają wysoką stabilność i lepsze przyspieszanie, a jednocześnie pewność przy wchodzeniu w zakręty. Testy4 wykazały, że obie nowe opony przednie Battlecross oferują znacznie wyższy poziom przyczepności niż bieżące modele Bridgestone M403 i M603, które zostaną przez nie zastąpione.

Opony tylne zostały opracowane z wykorzystaniem nowej technologii Bridgestone Castle Block z odlewanymi wypukłymi klockami. Dzięki nim opona zyskuje efekt krawędzi, co pomaga przy przyspieszaniu, wchodzeniu w zakręty i uzyskiwaniu lepszych czasów okrążeń. Po raz pierwszy w historii motocrossu firma Bridgestone wprowadziła także swoją technologię Cooling Fin w oponach tylnych X30 i X40, która ogranicza ciepło generowane przez uginanie ściany bocznej, tym samym zapewniając stabilniejsze parametry ogumienia.

Opony Battlecross X30 do średniego podłoża pojawią się na rynku europejskim w dwóch rozmiarach na przód i czterech na tył w kwietniu 2014 r. Z kolei model Battlecross X40 będzie sprzedawany w jednym rozmiarze na przód i trzech rozmiarach na tył od maja 2014 r.

4Testowane przez zawodowych kierowców wyścigowych podczas Mistrzostw Japonii w Motocrossie w 2013 r.

Dostępne rozmiary:

  • 80/100 -21 X30F 51M TT
  • 90/100 -21 X30F 57M TT
  • 110/90 -19 X30R 62M TT
  • 120/80 -19 X30R 63M TT
  • 110/100 -18 X30R 64M TT
  • 100/90 -19 X30R 57M TT
  • 80/100 -21 X40F 51M TT
  • 110/100 -18 X40R 64M TT
  • 100/90 -19 X40R 57M TT
  • 110/90 -19 X40R 62M TT 
Zaangażowani we wspieranie motocyklistów oponami o doskonałych parametrach.