Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie, aby zapewnić najwyższą jakość podczas jej przeglądania. Pliki cookie są również stosowane celem zapamiętywania ustawień i gromadzenia statystyk strony. Jeśli zaakceptujesz pliki bez jakichkolwiek zmian ustawień, przyjmujemy że akceptujesz również otrzymywanie plików cookies na tej stronie. Istnieje jednak zawsze możliwość zmiany ustawień plików cookie.

Aktualności


Bridgestone wprowadza na rynek opony motocyklowe Hyper Battlax Sport S20

05 stycznia 2012

Od 14 do 20 marca 2012 roku, Bridgestone zorganizował premierę opon klasy Premium o nazwie Battlax Hyper Sport S20 obejmującą test w obecności prasy na torze Portimao w Portugalii.

Ponad 100 dziennikarzy z europejskiej i światowej prasy motorowej wzięło udział w prezentacji nowej opony Sport Hyper. Następnie testowano ją w grupach na trudnym 4,7 kilometrowym torze wyścigowym Autodromo Internacional do Algarve. Na tym torze odbywają się Mistrzostwa Świata FIM Superbike World Championship oraz testy Formuły 1. W drugim dniu testowania, dziennikarze testowali jazdę na torze Algarve na oponach S20 . W dalszej części tego pełnego wrażeń tygodnia, firma Bridgestone zaprosiła klientów z całej Europy na podobną prezentację i jazdę próbną w Portimao.

"Chcieliśmy, aby przedstawiciele prasy poczuli, że nowe opony Battlax S20 mają prawdziwe wyścigowe geny rodem z MotoGP" - twierdzi Vincent Van Houtte, Menedżer Produktu Opon Motocyklowych w Bridgestone Europe.

Zaprojektowany z zastosowaniem technologii Bridgestone MotoGP

Stosując symbol "S" (= Sport) po raz pierwszy w oponie Battlax, opony S20 klasy premium uzupełniają linię produktów Hyper Sport, która obejmuje opony Battlax BT-016 Pro i BT-016, oraz innych sportowych "specjalistów" drogowych i torowych.

Celem opracowania opon S20 było sprostanie wymaganiom europejskich kierowców maszyn sportowych o dużej mocy (od 600 do 1300cm3), dając im najwyższe osiągi w warunkach suchych i mokrych na wszystkich rodzajach dróg i sposobach jazdy: na autostradach, na krętych drogach terenowych, miejskich ulicach i torach wyścigowych. Inżynierowie Bridgestone wykorzystali swoje doświadczenia w MotoGP, aby znaleźć właściwą odpowiedź.

"Wyniki testów nowych opon S20 pokazują, że Bridgestone może z powodzeniem zastosować technologie używane w MotoGP i wdrożyć je w produkcję opon drogowych. Do tej pory opony S20 są produktem najbardziej zbliżonym do rajdowych opon używanych w MotoGP, a tym samym korzystającym najwięcej z sukcesów Bridgestone w MotoGP" - mówi Vincent Van Houtte, Menedżer Produktu Opon Motocyklowych w Bridgestone Europe.

Większa powierzchnia kontaktu w wszystkich kątach jazdy

W porównaniu do BT-016 PRO, opona S20 ma lepsze prowadzenie na mokrej i suchej nawierzchni, przy zachowaniu doskonałej wydajności i trwałości. Wypróbowana konstrukcja z Bridgestone Mono Spiral Belt (-MSB) i High Tensile Super Penetrated Cord (HTSPC) została zoptymalizowanana dla zwiększenia powierzchni kontaktu z jezdnią we wszystkich kątach jazdy, zapewniając lepszą przyczepność w każdych warunkach. Przy niższych kątach wchodzenia w zakręt, ta większa powierzchnia kontaktu poprawia wyczucie kontaktu kierowcy i zwiększa komfort jazdy; przy kątach średnich i większych, użytkownicy korzystają z większej stabilności na zakrętach.

Wzór bieżnika opon S20 został zaprojektowany z rowkami, które prostują się w centralnej części bieżnika, zwiększając wydajność na zakrętach, gdy kąt jazdy jest niski, zwłaszcza przy zawracaniu. Na przedniej oponie, rowki boczne biegną aż do krawędzi, zapewniając lepsze czucie kontaktu przez kierowcę przy ostrym wchodzeniu w zakręty i dając większą przyczepność na mokrej i suchej powierzchni w przypadku opon tylnich.

"Duża powierzchnia kontaktu opon S20 oraz przyczepność mają swe źródło w genach kształtowanych na torach MotoGP. Kierowcy sportowi mogą wchodzić w zakręty z pełnym zaufaniem" mówi Dominique Plom, Asystent Menedżera,  Field Engineer  w Bridgestone Europe

Natychmiastowa przyczepność

Nowy skład opon, z technologią "Silica Rich" i opatentowanym przez Bridgestone polimerem NanoPro-Tech™, który redukuje nagrzewanie się opony podczas jazdy, zapewnia doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni oraz przy niskich temperaturach. Rozwiązanie to daje to pewną przyczepność już od fazy początkowego nagrzewania, bez szkody dla trwałości opon przednich i tylnych.

Trzywarstwowa mieszanka bieżnka (3LC) ze zoptymalizowanym rozkładem miękkiej i twardej mieszanki , została zastosowana na przedniej i tylnej oponie w celu poprawy suchej przyczepności, dając wysoką stabilność na zakrętach oraz zwiększając wytrzymałość.

Nowy punkt odniesienia dla przyczepności na podłożu mokrym

Wyniki testów w porównaniu do opon Bridgestone BT-016 PRO wskazują, że nowe opony S20 charakteryzują się lepszą przyczepnością na suchych nawierzchniach, dając więcej pewności na zakrętach, oraz wysoki "sportowy" charakter jazdy. Na torze, zawodnicy mogą spodziewać się wysokiej stabilność przy wchodzeniu w zakręty oraz szybsze czasy okrążeń dzięki lepszej i bardziej zrównoważonej przyczepności opony przedniej i tylnej.

Testy Bridgestone pokazują, że przyczepność opon S20 na mokrej nawierzchni jest jeszcze bardziej korzystniejsza niż w przypadku opon BT-016 PRO, które ustalały standardy w tej kategorii jazdy. Wyniki pokazują również dużą stabilność, która wynika z lepszej przyczepności i łatwiejszą sterowalność w trudnych warunkach deszczowych.

Ten wysoki poziom przyczepności został osiągnięty bez poświęcania trwałości opon. Testy Bridgestone potwierdzają, że nowy skład opon S20 daje doskonałą odporność na ścieranie, zapewniając długą żywotność opon przednich i tylnych.

Opony sportowe klasy Premium inspirowane technologią Bridgestone używaną w MotoGP.