Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie, aby zapewnić najwyższą jakość podczas jej przeglądania. Pliki cookie są również stosowane celem zapamiętywania ustawień i gromadzenia statystyk strony. Jeśli zaakceptujesz pliki bez jakichkolwiek zmian ustawień, przyjmujemy że akceptujesz również otrzymywanie plików cookies na tej stronie. Istnieje jednak zawsze możliwość zmiany ustawień plików cookie.

Aktualności


BATTLAX S20: z toru wyścigowego na drogi

03 kwietnia 2012

Mimo że pozornie Motocyklowe Mistrzostwa Świata (MotoGP) wydają się być wydarzeniem dalekim od codziennej rzeczywistości motocyklisty, doświadczenia zdobyte w ogniu sportowej walki umożliwiają Bridgestone dostarczanie klientom bezkonkurencyjnie bezpiecznych i wydajnych opon.

Jeśli kiedykolwiek zastanawialiście się, dlaczego Bridgestone inwestuje tak dużo czasu i pieniędzy w MotoGP, odpowiedź jest prosta. Oczywiście, jest to bardzo dobre narzędzie marketingu i promocji produktów, ale zdecydowanie największą korzyścią jest tutaj transfer technologii.

Kluczowe wymagania eksploatacyjne opon związane z przyczepnością, trwałością i wrażeniami kierowcy są tak samo ważne dla kierowców drogowych, jak i dla zawodników w wyścigach MotoGP. Bridgestone ma dostęp do tego najlepszego na świecie środowiska testowego w celu dopracowania jak najlepszych parametrów opon.

Współpracując z najlepszymi zawodnikami, zespołami i inżynierami na świecie, Bridgestone zdobywa ogromną ilość danych o oponach, które są niezmiernie ważne w polepszaniu opon drogowych. Wszelkie ulepszenia są sprawdzane w ogniu zawodów; dane uzyskuje się między innymi z zapisów kolejnych okrążeń, a wszelkie wnioski wyciągnięte z osiągów na torze wyścigowym przekładają się na doskonalenie opon drogowych Bridgestone.

Bridgestone, jako wyłączny dostawca opon do MotoGP, sprawia, że jego opony drogowe mają zbliżone DNA do opon wyścigowych - oba typy hartowane były w ogniu Motocyklowych Mistrzostwa Świata. Opony wyścigowe muszą oczywiście wykazywać się wysoką wydajnością i niezawodnością przy skromniejszym wyborze składników. Każda z nich musi pracować w szerszym zakresie temperatur i warunków drogowych, dając bardzo wysoką trwałość i zagwarantować każdemu zawodnikowi, że przydzielone mu opony wytrzymają cały weekend Grand Prix.

Najnowszym produktem Bridgestone, który swój rozwój zawdzięcza wspomnianemu transferowi technologii, jest opona BATTLAX Hyper Sport S20. Wykorzystując najnowsze technologie stosowane na torach wyścigowych, opony S20 oferują niezrównane parametry rozgrzewania, przyczepność zarówno w suchych jak i mokrych warunkach, a także komfort jazdy ulicznej, drogowej i torowej.

Zaawansowana konstrukcja wykorzystująca sprawdzone technologie Mono Spiral Belt Bridgestone (MSB) oraz High Tensile Super Penetrated Cord (HTSPC) zapewnia optymalny kontakt z nawierzchnią przy wszystkich kątach jazdy, aby dać większą przyczepność w każdych warunkach.

Wzór bieżnika opon S20 został zaprojektowany z rowkami, które prostują się w centrum bieżnika, co zwiększa wydajność na zakrętach, gdy kąt jazdy jest niski, zwłaszcza przy zawracaniu. Na przedniej oponie rowki boczne biegną aż do krawędzi, zapewniając lepsze czucie kontaktu przez kierowcę przy ostrym wchodzeniu w zakręty i dając większą przyczepność na mokrej i suchej powierzchni.

Nowy skład opon z technologią "Silica Rich" i opatentowanym przez Bridgestone polimerem NanoPro-Tech™ zapewnia dużą przyczepność już od fazy początkowego nagrzewania bez szkody dla trwałości, a także większą przyczepność na mokrej nawierzchni oraz przy niskich temperaturach.

Na koniec trzywarstwowa mieszanka bieżka (3LC) ze zoptymalizowanym rozkładem  miękkiej i twardej mieszanki została zastosowana na przedniej i tylnej oponie w celu poprawy suchej przyczepności, dając tym samym wysoką stabilność na zakrętach oraz zwiększając wytrzymałość.

Podsumowując, technologia mająca swe źródła w MotoGP wykorzystana w oponach BATTLAX Hyper Sport S20 daje użytkownikom optymalne połączenie wydajności, stabilności oraz przyczepności na zakrętach z trwałością opony drogowej. Zawodnicy mogą teraz cieszyć się idealną wydajnością nagrzewania i zaufać przyczepności opon we wszystkich możliwych warunkach pogodowych.

Jeśli kiedykolwiek zastanawialiście się, dlaczego Bridgestone inwestuje tak dużo czasu i pieniędzy w MotoGP, odpowiedź jest prosta.