Technologies

Technologies

3D CTDM (Zoptymalizowany wzór opony)

3D CTDM to zautomatyzowana technologia projektowania opon Bridgestone: najnowocześniejszy program obejmujący dynamiczne symulacje 3D i analizę wszystkich aspektów działania opony. W przypadku opon przednich ważne jest maksymalne zwiększenie stabilności przy szybkiej jeździe oraz ograniczenie wibracji. Opony tylne są zaś projektowane z niższym profilem, dzięki czemu odznaczają się poprawioną stabilnością i przyczepnością na zakrętach. Profile opon projektowanych za pomocą technologii 3D CTDM cechują się łatwiejszym i szybszym prowadzeniem w ciasnych zakrętach. Poprzeczna sztywność jest zmaksymalizowana w celu zwiększenia przyczepności, a wzdłużny nacisk podczas kontaktu jest utrzymywany podczas wszystkich głębokich wychyleń, co zapewnia płynne prowadzenie.



3LC (Stabilność i przyczepność na zakrętach)

Zaawansowana 3-warstwowa mieszanka gumowa Bridgestone do przednich opon. Dwuskładnikowa mieszanka jest twarda w środkowej części bieżnika, zapewniając stabilność podczas ostrego hamowania, liniowe prowadzenie i duży przebieg. Z kolei na barkach opony mieszanka jest miękka i lepka, co daje maksymalną przyczepność na zakrętach, nawet przy maksymalnym wychyleniu.



5LC (Maksymalna przyczepność przy każdym wychyleniu)

Unikalny 5-warstwowy produkt do tylnych opon, składający się z trzech różnych mieszanek, opracowany przez inżynierów Bridgestone zajmujących się projektowaniem opon do wyścigów MotoGP. Mieszanka jest twarda w środkowej części bieżnika, zapewniając dodatkową stabilność, liniowe prowadzenie i duży przebieg. Średnia miękkość mieszanki na barkach przekłada się zaś na maksymalną trakcję w półpochyleniu, co umożliwia szybkie przyspieszanie przy wychodzeniu z zakrętu. Bardzo lepkie krawędzie umożliwiają zaś odważne pokonywanie zakrętów w głębokim złożeniu. Wyjątkowa technologia do wyjątkowej jazdy!



CAP&BASE (Wysoka przyczepność przez cały okres eksploatacji opony)

Miękka zewnętrzna mieszanka (Cap - okrycie), wywodząca się z produktów Bridgestone przygotowywanych na wyścigi, zapewnia wysoką przyczepność. Z kolei wewnętrzna mieszanka (Base - baza) jest twardsza i daje oponie optymalną sztywność. Nawet w miarę zużywania bieżnika twardsza mieszanka bazy nie wchodzi w kontakt z drogą – dzięki temu nigdy nie będziesz jechać na oponie pozbawionej przyczepności!



DBC (Poprawiona zwrotność)

DUAL BELT CONSTRUCTION (DBC - PODWÓJNA KONSTRUKCJA PASA)

Tylne opony Battlax BT-012SS wyposażone są w rewolucyjną podwójną konstrukcję opasań: jeden pas na każdym barku nad kordem MSB. DBC zapewnia wysoką przyczepność na zakrętach, zwrotność i tłumienie wstrząsów, zaś „otwarty" obszar centralny poprawia stabilność przy jeździe na wprost.



HTSPC (Lepsze całoroczne prowadzenie)

HIGH TENSILE SUPER PENETRATED CORD (HTSPC - KORD Z WŁÓKNAMI O WYSOKIEJ ROZCIĄGLIWOŚCI I PRZENIKALNOŚCI)

Bridgestone jest obecnie jedynym producentem wykorzystującym 5 pojedynczych stalowych włókien w kordzie MSB. Pięć stalowych włókien jest rozłożonych i powiązanych w gumowej osłonie, co zapewnia równomierne i stałe naprężenie, ułatwiając w ten sposób osiągnięcie odpowiedniej sztywności i elastyczności opony oraz tłumienia drgań. Opony wykorzystujące technologię HTSPC cechują się większą przyczepnością na suchej i mokrej nawierzchni oraz lepszym prowadzeniem wynikającym z jednolitego nacisku w obszarze styku. Izolowany gumą kord pozwala uniknąć utleniania i zmniejsza wytwarzanie ciepła, co wpływa na mniejsze zużycie bieżnika i wydłużenie przebiegu.



MS-BELT MONO SPIRAL BELT (Mniejsza temperatura, większa stabilność)

Sprawdzone pojedyńcze spiralne opasanie Bridgestone – ciągłe pojedyncze pasmo specjalnego włókna otaczające cały obwód opony – stosowany jest we wszystkich tylnych oponach radialnych Battlax. Ta jednoelementowa innowacja pozwala uniknąć zachodzenia na siebie pasów, szwów i połączeń, a do tego jest lżejsza niż standardowe konstrukcje wielopasowe. Wielką zaletą MSB jest to, że podczas rotacji opona generuje mniej ciepła, dzięki czemu jazda staje się bardziej stabilna, a drgania są mocniej tłumione.



NanoPro-Tech™ (Większa przyczepność, dłuższy przebieg)

Zaawansowana technologia Bridgestone NanoPro-Tech™ optymalizuje parametry opony poprzez kontrolowanie interakcji między polimerem, materiałami wypełniającymi i innymi substancjami chemicznymi na poziomie cząsteczkowym. Pozwala to zmniejszyć tarcie, temperaturę i deformację bieżnika podczas rotacji opon, co dla użytkownika oznacza lepszą przyczepność i dłuższą żywotność.



OUTSIDE BEAD FILLER (Płynna jazda przy wysokiej prędkości)

Nowa generacja systemu OBF Bridgestone ułatwia osiągnięcie optymalnej sztywności poprawiającej tłumienie drgań oraz stabilność przy dużej prędkości w motocyklach turystycznych i sportowych. Patent zgłoszony.



RC POLYMER (Pewniejszy kontakt z drogą)

Polymer improves wear resistance of tires, and silica is effective for wet performance. Although these two compounds are usually not compatible, the potential of both compounds is drastically increased by promoting affinity between them. Technologia polimeru RC optymalizuje dystrybucję krzemionki w mieszance gumowej i poprawia elastyczność bieżnika, co umożliwia lepszy kontakt z powierzchnią drogi zarówno przy ciepłej, jak i zimnej pogodzie. Zmniejszenie tarcia cząsteczkowego poprawia opór toczenia, zmniejszając zużycia paliwa. Technologia NanPro_tech to kluczowa technologia Bridgestone która pozwala kontrolować na poziomie molekularnym struturę mieszanki w celu wyóżnienia potrzebnej charakterystyki materiału.



SACT (Większy przebieg)

Kolejny efekt intensywnych prac badawczo-rozwojowych Bridgestone. Technologia SACT łączy dwie różne mieszanki gumowe, tworząc produkt gwarantujący wytrzymałość i odporność na zużycie podczas codziennej jazdy w wyprostowanej pozycji oraz wysoką przyczepność barków podczas agresywnego pokonywania zakrętów. Wreszcie pojawiła się opona, która dostosowuje się do Twojego stylu jazdy, ma barki poprawiające przyczepność i środkowy rowek wydłużający przebieg. Idealny wybór dla sportowo nastawionych kierowców szukających dużego przebiegu i jakości w przystępnej cenie!



SACT + CAP&BASE (Znakomite osiągi w każdych warunkach pogodowych)

Technologia SACT zapewnia przyczepność krawędzi oraz dużą żywotność środkowej części bieżnika, a podstawowa warstwa Cap & Base (okrycie i baza) zwiększa sztywność bieżnika, poprawiając jego przyczepność, tłumienie drgań i osiągi w każdych warunkach pogodowych.



SILICA RICH (Większa przyczepność przy mokrej i zimnej pogodzie)

Wzbogacona krzemionką mieszanka Bridgestone poprawia przyczepność tylnej opony w mokrych warunkach i przy niskiej temperaturze, umożliwiając doskonałe prowadzenie już od momentu ruszenia. Wzbogacona krzemionką mieszanka zapewnia również bardziej jednolitą i długotrwałą przyczepność.



SILICA RICH EX (Większa przyczepność przedniej opony)

Dzięki większej zawartości krzemionki mieszanka Silica Rich EX jeszcze bardziej poprawia wydajność przedniej opony na mokrej nawierzchni. Jest ona też połączona z polimerem RC, który poprawia działanie krzemionki i przedłuża żywotność opony.