Ta strona wykorzystuje pliki cookie w celu zapewnienia najwyższego poziom satysfakcji z jej użytkowania. Wykorzystujemy pliki cookie w celu zapamiętania Twoich ustawień i gromadzenia statystyk internetowych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na przesyłanie plików cookie na urządzenie, zmień odpowiednio ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Jeżeli wyrażasz zgodę na przesyłanie plików cookie na urządzenie, kliknij „Dalej”. Należy pamiętać, że ustawienia plików cookie w przeglądarce internetowej można zmienić w dowolnym momencie, wyłączając niektóre lub wszystkie z nich. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas plików cookie znajduje się w naszej „Polityce plików cookie”.

FAQs

Dobór

  • Czy opony oznaczone symbolem FRT można montować na przedniej osi skrętnej?

    Lepiej nie. Bridgestone zaleca montaż opon do pojazdów ciężarowych z oznaczeniem „FRT” tylko w naczepach lub na osiach wleczonych, jednak nie na osiach napędowych ani na przednich osiach skrętnych (więcej informacji znajdziesz w punkcie 12 karty danych).

  • Czy naprawdę muszę zakładać opony zimowe?

    W zależności od warunków eksploatacji – regiony północne, czy też łagodniejszy klimat w Europie Centralnej i Południowej – należy liczyć się z różnymi warunkami jazdy w miesiącach zimowych. Dlatego firma Bridgestone stworzyła kompleksową serię najlepszych opon zimowych zapewniającą ciągłość działalności w najróżniejszych warunkach – począwszy od ekstremalnych temperatur przez deszczową pogodę aż po warunki lodowo-śniegowe. Należy pamiętać, że opony zimowe są obowiązkowe w niektórych krajach, dlatego zalecamy zasięgnąć informacji na temat lokalnych wymogów prawnych w celu uniknięcia mandatów karnych lub unieruchomienia pojazdu. Kliknij tutaj, aby zapoznać się z aktualnymi przepisami prawnymi.

  • Ile pieniędzy uda mi się zaoszczędzić, stosując opony Bridgestone Ecopia o niskim oporze toczenia?

    W zależności od typu pojazdu i warunków jazdy, od 20% do 50% całkowitego zużycia paliwa generowanych jest przez opór toczenia. Najnowsze rozwiązania w zakresie projektowania bieżników i technologii opasania zastosowane w oponach Bridgestone Ecopia znacząco redukują opór toczenia i pozwalają ograniczyć zużycie paliwa nawet o 5%(*)! Przekładając ten fakt na całą flotę, opony te pozwalają oszczędzić ogromne środki finansowe, które w krótkim czasie zrekompensują minimalnie wyższy koszt zakupu opon Ecopia. Zaletę tę można dostrzec szczególnie, gdy pod uwagę weźmiemy ich doskonałe bezpieczeństwo, wydajność i trwałość. Odwiedź stronę Ecopia, aby dowiedzieć się więcej i obliczyć oszczędności na podstawie zużycia paliwa przez własną flotę.
    (*) Na podstawie wyników testów przeprowadzonych przez TÜV SÜD oraz badań własnych Bridgestone porównujących nowe modele ECOPIA H-STEER 001, ECOPIA H-DRIVE 001 i ECOPIA H-TRAILER 001 z poprzednimi modelami z serii Ecopia (odpowiednio R249 Ecopia, M749 Ecopia oraz R109 Ecopia, w rozmiarach 315/70 R 22.5 i 385/55 R 22.5)

  • Jakie informacje podane są na boku opon?

    Te informacje znajdziesz w tym miejscu.

  • Dlaczego Bridgestone inwestuje w najlepsze opony, rezygnując z tanich opon?

    Ponieważ opony Bridgestone na dłuższą metę są bardziej trwałe. Nie daj się skusić na tak zwane opony „niskokosztowe”. Bridgestone produkuje opony najwyższej jakości, w których nie tylko bezpieczeństwo ma najwyższy priorytet, lecz w których uwzględnia się całkowity koszt przypadający na jeden kilometr. Opony te wyróżniają się wyjątkową trwałością i przebiegiem, doskonałym wielokrotnym bieżnikowaniem, zapewniają niskie zużycie paliwa i oczywiście gwarantują poziom wydajności pozwalający zapewnić kierowcom maksymalne bezpieczeństwo i maksymalny czas pracy floty. Lepsze rozwiązanie dla kierowców, dla środowiska i dla prowadzonej działalności gospodarczej. Dowiedz się więcej tutaj.

Serwisowanie

  • Czy pogłębianie opon pozwala ograniczyć koszty?

    W wielu sytuacjach pogłębianie opon do pojazdów ciężarowych z opasaniem stalowym może rzeczywiście stanowić dobrą opcję! Prawidłowo i profesjonalnie wykonane pogłębianie może wydłużyć żywotność opony, pozwoli ograniczyć produkcję odpadów i zmniejszyć masę całkowitą opon oraz zużycie paliwa. Aby jednak pogłębianie nie zostało wykonane kosztem bezpieczeństwa kierowcy, należy zlecić je wykwalifikowanemu profesjonaliście – bieżnik musi mieć przynajmniej 3 mm głębokości. Opasanie oraz karkas nieprawidłowo pogłębionej opony mogą ulec uszkodzeniu. Uszkodzony karkas nie nadaje się do ponownego bieżnikowania.
    Uwaga: Nawet częściowo zużytej opony pod żadnym pozorem nie należy pogłębiać!

  • Jak dbać o opony, aby służyły przez dłuższy czas?

    Poza utrzymywaniem prawidłowego ciśnienia w oponach ważnych jest jeszcze kilka innych kwestii pozwalających na ciągłą i optymalną eksploatację opon przez długi czas.

    1. Co kilka miesięcy przekładaj opony. Przekładanie opon powoduje wyrównanie nieregularnego zużycia opon, wydłuża żywotność bieżnika i ogranicza ogólne koszty wymiany i/lub bieżnikowania. Przestrzegaj prostych wskazówek podanych tutaj, aby uzyskać jak najlepsze rezultaty.
    2. Jakiekolwiek uszkodzenia naprawiaj jak najszybciej. Regularnie kontroluj opony pod kątem przecięć, przedarć, zdarć i naprawiaj je zanim ich stan ulegnie pogorszeniu. Sprawdzaj również, czy w bieżniku opon nie utkwiły jakieś przedmioty – takie jak kamienie lub gwoździe – ponieważ z czasem również one mogą doprowadzić do uszkodzenia i/lub pogorszenia parametrów jazdy.

  • Skąd mam wiedzieć, jakie ciśnienie wymagane jest w moich oponach?

    Istnieje wiele czynników określających optymalne ciśnienie w konkretnych oponach. Najlepiej najpierw sprawdzić w instrukcji eksploatacji dołączonej przez producenta do pojazdu. Jednak parametry techniczne opon, rodzaj przewożonego ładunku oraz warunki nawierzchni, po której toczą się opony, również będą mieć wpływ na wymagane ciśnienie. Należy pamiętać, że powietrze wypełniające oponę musi oprzeć się naciskowi pojazdu (i ładunku), a nie karkasu! Niedopompowanie będzie przyczyną nadmiernego ugięcia opon, szybszego zużycia, naprężeń mechanicznych, tarcia, oporu toczenia i większego zużycia paliwa. Nadmierne napompowanie zmniejsza naturalne ugięcie, mogąc doprowadzić do uszkodzenia opon, a nawet ich wybuchu. W razie wątpliwości zasięgnij porady specjalisty z branży oponiarskiej.

  • Ile razy można bieżnikować opony?

    Firma Bandag oraz opony do pojazdów ciężarowych i autobusów Bridgestone to połączenie najbardziej zaawansowanej technologii bieżnikowania na rynku. Chcąc uzyskać maksymalne korzyści z inwestycji w opony, ważna jest dbałość o karkasy. Utrzymywanie prawidłowego ciśnienia w oponach, szybka naprawa wszelkich uszkodzeń oraz regularne przekładanie opon przyczyniają się w dużym stopniu do uzyskania długiej żywotności opon i możliwości wielokrotnego bieżnikowania. Oczywiście rodzaj pojazdu, sposób i warunki jazdy wspólnie mają wpływ na możliwość wielokrotnego bieżnikowania opon. W tym miejscu odsyłamy do serwisu Bandag, w którym podane są bardziej szczegółowe informacje.

  • Kiedy muszę wymienić opony?

    Aby zadbać o bezpieczeństwo kierowców i innych użytkowników dróg oraz utrzymać optymalną wydajność i efektywność, ważne jest, aby na czas wymieniać opony i bieżnik. W większości krajów europejskich obowiązują ścisłe regulacje dotyczące minimalnej dopuszczalnej głębokości bieżnika opon. Aby utrzymać koszty całkowite na jeden kilometr na niskim poziomie, firma Bridgestone zaleca bieżnikowanie przed osiągnięciem granicy określonej przepisami w celu wykluczenia ryzyka uszkodzenia karkasów. Bliższe informacje znajdziesz na naszych stronach Bieżnikowanie lub w serwisie firmy Bandag.

  • Dlaczego prawidłowe ciśnienie w oponach jest tak ważne?

    Jest ku temu kilka powodów! Jednym z głównych jest bezpieczeństwo kierowcy. Ale czy wiesz, że niedopompowane opony mogą również znacznie podwyższyć zużycie paliwa i skrócić trwałość opon? Niedopompowane opony mają wyższy opór toczenia, dlatego przyczyniają się do wzrostu zużycia paliwa. Już ciśnienie niższe zaledwie o 10% może spowodować wzrost zużycia paliwa o 1,7%. Ponadto okolica barku bieżnika niedopompowanych opon ulega nadmiernemu zużyciu. Trwałość opon z ciśnieniem niższym o 20% od wymaganego może skrócić się nawet o 75% w stosunku do całego okresu eksploatacji. W skrócie – prawidłowe ciśnienie w oponach chroni opony, pozwala oszczędzić paliwo, a nawet może uratować Ci życie!

Przepisy

  • Skąd mam wiedzieć, jakie przepisy w sprawie opon zimowych obowiązują w poszczególnych krajach?

    Różne przepisy dotyczące opon zimowych obowiązujące w Europie mogą być nieco zawiłe. Dlatego najważniejsze informacje podsumowaliśmy w niniejszym dokumencie. Bez względu na obowiązujące przepisy i taryfikatory mandatów firma Bridgestone usilnie zaleca stosowanie opon zimowych dostosowanych do konkretnych warunków jazdy. W zależności od warunków eksploatacji – regiony północne, czy też łagodniejszy klimat w Europie Centralnej i Południowej – należy liczyć się z różnymi warunkami jazdy w miesiącach zimowych. W imię bezpieczeństwa kierowcy i spójności prowadzonej działalności firma Bridgestone zaleca zmianę opon na czas na opony lepiej dostosowane do zimniejszych i/lub bardziej ekstremalnych warunków pogodowych.

  • Na jaki okres firma Bridgestone udziela gwarancji?

    Bridgestone utrzymuje wysoką jakość produkowanych przez siebie opon do pojazdów ciężarowych i autobusów. To dlatego na wszystkie opony Bridgestone udzielamy standardowej gwarancji obowiązującej przez okres pięciu lat (od daty produkcji). Nasza gwarancja ogólna obejmuje potencjalne wady materiałowe oraz wady wykonania, które mogą ujawnić się w okresie gwarancji w normalnych warunkach użytkowania. Aby uzyskać bliższe informacje na temat warunków gwarancji i definicji normalnego użytkowania, prosimy o kontakt z dealerem lub przedstawicielstwem firmy Bridgestone.

  • Jakie informacje podane są na etykiecie opon?

    Nowe europejskie przepisy w sprawie etykietowania obowiązujące od końca 2012 zostały wprowadzone zamiarem podniesienia bezpieczeństwa, rentowności i ochrony środowiska w transporcie kołowym na terenie Europy. Nowe etykiety podają parametry opony w trzech kluczowych obszarach: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni i hałas zewnętrzny. Istnieje 7 klas efektywności paliwowej i przyczepności na mokrej nawierzchni: od A (najlepsza) do G (najgorsza) i 3 stopnie hałasu zewnętrznego. Oczywiście wiele innych czynników może mieć wpływ na wydajność opony. Bliższych informacji udzieli lokalny specjalista Bridgestone. Więcej informacji można znaleźć również tutaj.