Ta strona wykorzystuje pliki cookie w celu zapewnienia najwyższego poziom satysfakcji z jej użytkowania. Wykorzystujemy pliki cookie w celu zapamiętania Twoich ustawień i gromadzenia statystyk internetowych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na przesyłanie plików cookie na urządzenie, zmień odpowiednio ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Jeżeli wyrażasz zgodę na przesyłanie plików cookie na urządzenie, kliknij „Dalej”. Należy pamiętać, że ustawienia plików cookie w przeglądarce internetowej można zmienić w dowolnym momencie, wyłączając niektóre lub wszystkie z nich. Więcej informacji na temat wykorzystywanych przez nas plików cookie znajduje się w naszej „Polityce plików cookie”.

Nowe modele R-STEER 001 i R-DRIVE 001 zostały opracowane w odpowiedzi na trend związany ze zmieniającymi się z dnia na dzień warunkami działalności flot i z szerszym zakresem warunków użytkowania opon w zastosowaniach regionalnych, począwszy od transportu autostradowego po lekki transport drogowy i terenowy.

Segment „regionalny”, stanowiący około 42% rynku opon ogółem obejmuje także różnego rodzaju pojazdy: ogólne pojazdy ciężarowe, samochody-chłodnie, autokary i pojazdy specjalistyczne, takie jak ciężarówki do transportu drewna lub odpadów, które dodatkowo poszerzają zakres warunków, w jakich użytkowane są opony.

Dążąc do zaspokojenia popytu na rynku, firma Bridgestone opracowała jeszcze solidniejsze opony ciężarowe R-STEER 001 i R-DRIVE 001, nadające się do eksploatacji w jeszcze bardziej różnorodnych warunkach i zastosowaniach bez utraty parametrów czy poziomu bezpieczeństwa. Lepiej znoszą nadmierne niskie ciśnienie i obciążenie, które wewnętrzni eksperci Bridgestone wskazali jako praktyki powszechne w dzisiejszych mieszanych warunkach eksploatacji.

Dłuższy okres eksploatacji i ulepszony potencjał bieżnikowania

Modele ciężarowe R-STEER 001 i R-DRIVE 001 zostały zaprojektowane do pokonywania odległości od 50 do 1000 km, przy czym nawet 5% w trybie eksploatacji mieszanej, i są przeznaczone dla klientów chcących wydłużyć przebieg ogumienia i obniżyć jego koszt w przeliczeniu na kilometr.

Do szczególnych cech tych modeli zaliczają się długi okres eksploatacji przy równomiernym oporze toczenia, doskonała przyczepność w przypadku R-DRIVE 001, wysoce wytrzymały karkas zapewniający maksymalną możliwość bieżnikowania i lepszą możliwość rowkowania w porównaniu do poprzednich modeli R297 i M729.

Wyjątkowa technologia mieszanki gumowej

Aby uzyskać takie parametry opon, inżynierowie Bridgestone wykorzystali do produkcji zastrzeżoną mieszankę NanoPro-Tech™, która ogranicza straty energii w górnej warstwie podczas toczenia opony. Ograniczenie utraty energii zmniejsza opór toczenia, co gwarantuje trwałość opony i jej odporność na ścieranie bez wpływu na parametry opony.

Zaawansowane wzory bieżnika zostały zaprojektowane przy użyciu najnowocześniejszych technologii bieżnikowych Bridgestone. Łączniki między klockami w jednokierunkowej oponie R-DRIVE 001 zwiększają jej sztywność i wydłużają żywotność. Kwadratowy bark modelu R-STEER 001 zapewnia stabilne wchodzenie w zakręty i wydłuża okres eksploatacji opony. Zastosowano także technologię ewakuatora kamieni zwiększającą potencjał bieżnikowania oraz podwójne lamele dla lepszego prowadzenia na mokrej nawierzchni i w warunkach zimowych.

„Nowe opony R-STEER 001 i R-DRIVE 001 cechują się parametrami swoich poprzedników, ale zapewniają flotom większą wytrzymałość na zużycie i dłuższy przebieg w różnych warunkach, dzięki czemu obniżają koszt eksploatacji w przeliczeniu na kilometr” – mówi Harald Van Ooteghem, starszy menadżer ds. planowania marketingowego w Bridgestone Europe.

Szeroko zakrojone testy terenowe przeprowadzone w 18 krajach UE obejmujące różne typy eksploatacji: od intensywnego użytkowania w trybie mieszanym (asfalt/teren) po stuprocentową jazdę po autostradach wykazały, doskonałą trwałość i ulepszone możliwości bieżnikowania i rowkowania modeli R-STEER 001 i R-DRIVE 001, przy jednoczesnym zachowaniu parametrów, jakich można by oczekiwać po wysokiej jakości oponach ciężarowych Bridgestone.

Opony Bridgestone R-STEER 001 i R-DRIVE 001 będą stopniowo wprowadzane na rynek europejski od października 2012 r., początkowo w najpopularniejszym rozmiarze do zastosowań regionalnych: 315/80R22.5, a w przyszłości także w innych rozmiarach.